28. září 2012

Win XP Service Pack 3 - BSOD 0x000000A5

Před nějakou dobou vyšla další, a zřejmě poslední kumulativní oprava pro Microsoft Windows XP - Service Pack 3.


Nebudu se rozepisovat o svém názoru ohledně MS Windows, jen ve zkratce. Pořád ještě si myslím, že jsou Windows XP použitelnější než Windows Vista.


K jádru věci. Service Pack 3 jsem zatím instaloval jen na pár počítačů, odhadem pět, vše probíhalo celkem bez problémů, klasickou metodou next-next-finish-restart, tedy až do včerejška. Včera večer jsem upgradeoval Windows na notebooku mojí přítelkyně.


Jedná se o notebook Asus X51R, s Celeronem, 512 MB pamětí a grafikou ATI Xpress 1100. Instalace probíhala v poklidu, bez nejmenších problémů, po dialogu na restart jsem počítač restartoval a už nenabootoval s BSOD. Číslo chyby 0x00000A5 - "Systém BIOS v tomto počítači není plně kompatibilní se standardem ACPI". Na webu support.microsoft,com se dají nalézt celkem veselé rady, tzn. přeinstalace Windows, ovšem bez podpory ACPI (zrovna u notebooku se ale podpora ACPI celkem hodí, řekl bych). Nakonec jsem našel na blogu """""" skutečně unikátní řešení. Teď se podržte: Počítač nabootuje úplně bez problémů, ale jen tehdy, je-li v USB zasunuta jakákoliv "flashka"!!! Je to dáno zastaralým BIOSem od "AUŠUSu", problém se vyskytuje i na desktopových základních deskách.


Nakonec jsem to vyřešil odebráním SP3 a instalací Ubuntu 8.04 do dualbootu. Přitelkyně si na Ubuntu snad už celkem zvykla, na mém notebooku nic jiného nejede, tak snad přechod nebude takový problém...


16 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Vazeny pane kolego, plne potvrzuji vami uvedene skutecnosti vcetne reseni s FLASHKou v USB slotu.

Dekuji za Vasi informaci a smekam pred Vami pomyslnou hucku.

Pavel Pokorny

Anonymní řekl(a)...

Dovolte abych se pridal k podekovani. Take mne (resp. zakaznika) reseni s USB flashkou vytahlo z pruseru.

Diky jeste jednou ...

Vladimir Plch

Anonymní řekl(a)...

Naprosto přesná situace potkala i nás. S kolegou jsme při pokusu nabootovat z flashky dospěli k témuž výsledku. Jsou věci mezi nebem a zemí...:D Zkoušel jste někdo flashnout BIOS na novější? Ať neděláme zbytečnou práci;-)

Anonymní řekl(a)...

Zdravím všechny, bios flashnout na novější asi nepomůže, mě tedy nepomohl u NB Asus X51R.

Anonymní řekl(a)...

Mě také ne NB ASUS X51RL a BIOS 204

Anonymní řekl(a)...

A novýte co dělat když se po instalaci SP3 systém pořád restartuje????

Anonymní řekl(a)...

ASUS X51R pridavam se do zastupu postizenych dekujicich. USB klicenka skutecne pomohla. Mam BIOS 209 (tedy ten stejny ktery je aktualne na supportu vyrobce) :-(
.. co dodat, skvely clanek, k neuvereni

Anonymní řekl(a)...

Ke svemu poslednimu komentari jeste dodam, ze jsem WinXPSP3 na ASUS X51R uspesne nastartoval take s pripojenym externim USB HDD (namisto klicenky) a dokonce s USB kabelem pripojenym k Nokia 6230i v rezimu Mass Storage Device.
Zdravim a jeste jednou diky.

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, také další člen Vaší grupy co se k Vám připojuje. Jen se chci zeptat jestli je nějaká možnost opravit notebook aby každý start nemusel být s flashkou v notebooku... Děkuji za odpověď!

Bobeš OK1NZJ řekl(a)...

Tak se připojuji, zatím jsem kolegovi X51R reinstaloval dvakrát (měl tam Visty a nechtěl je), než jsem pochopil, že chyba není ve mně :-)
A od té doby hledám, výsledkem je:
http://89.29.51.254/index.php?section=notebook&id=56
vyjádření servisu ASUS z Ostravy. Varianta s flashkou je hezká, ale vzhledem k provozu ve škole jsem ji zavrhnul. Už tenhle týden jsme řešili ukradený USB modul k wifi klávesnici :-( Zkusil jsem zakázat interní čtečku a je to OK. Ještě je tam odkaz na upravený Bios, uvidím, teď zrovna se mě ho přehrávat nechce.
Bobeš

Anonymní řekl(a)...

Děkuju za radu, i mně pomohla flaska v usb... Opravdu unikátní řešení...

Anonymní řekl(a)...

USB FLASHka opravdu pomáhá vyzkoušeno
Vypnutí CARD readeru nezkouseno
Přehrání a vyresetování biosu podle návodu POMOHLO je to snadné a opravudu to funguje a clovek nemusí do kompu nic strakat:)

Anonymní řekl(a)...

Ahojte. Vyskusal som prepalit bios upravenym resetol som bios a funguje to OK.
roman

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, stalo se někomu, že by po úspěšném přehrání upraveného biosu nešel notebook zapnout? Děkuji.

Anonymní řekl(a)...

Ja sa z toho picnu po 3 dnoch trápenia som našiel tento blog a fakt to funguje. Na psychiatriu!

Anonymní řekl(a)...

Ďakujem veľmi pekne!
Asus X51R bios 209, windows xp sp3 = nespočetné hodiny reinštalácie a skúšania až kým som nenarazil na tento článok!
Určite vyskúšam aj reset biosu, dam vedieť či to funguje.